14.13

Ohh! Stek i solen nu då! Hääärligt! Jag hoppas att det kanske blir något action ikväll när Hanna banana kommer hem från hennes farmor och farfar. Kanske vi drar ner till stranden. Hoppas det ;)

Men det jag egentligen skulla skriva om idag var att folk säger att världens invånare bara blir tjockare och tjockare och att vi måste göra något åt denna stora storlek på jorden. Men vi kasnke ska tänka på hur många fler som får ätstörningar med? Jag tror på balans. Lever det för många människor på denna jord, då kommer en epidemi (svin influensa etc.), ett krig, svält eller liknande för att "rensa" befolkningen. Det är liksom Darwins teori om evolutionen, den bäst anpassade överlever. Och nu börjar då jordens befolkning bli tjockare, därför får fler ätstörningar. Det är balansen jag tror på.

Så, för att skapa en bättre balans mellan tjocka och smala borde vi kanske skita i alla "sjuka skönhetsideal" och börja leva sundare! Inte kränga i sig massa glass varje dag nu på sommaren och inte dricka en massa läsk... Drick istället vatten och ät en frukt! Så det ska jag börja med nu. Inte banta, inte förtjocka mig och inte få ätstörning bara leva ett hälsosammare liv. Så varje dag ska jag skriva vad jag har ätit under dagen (ink. småätande) och hur många steg jag har gått. Och jag skriver det på bloggen för om det skulle gå ur kontroll (att jag slutar äta) så kan ni säga ifrån och få mig att skärpa mig igen.

Nu ska jag tillbaka till stekandet ;) Puss på skärten!


Kommentarer
Postat av: amanda

Smartisen här. Saknar dig(L)

2010-06-17 @ 20:15:38
URL: http://amandajovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0